۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۵۴۰۷۴
مدیر جدید حوزه خواهران:

بخش عمده ای از مسؤولیت ها به خواهران واگذار می شود | حوزه نباید باشگاه جریانات سیاسی باشد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اعلام کرد در آینده بخش عمده ای از مسؤولیت ها به خود خواهران واگذار می شود.
حجت الاسلام بهجت پور حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران امروز در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران در این مراسم با اشاره به این که حقیقتا باید از تلاش های مدیریت قبلی حوزه های علمیه خواهران تقدیر کنیم، اظهار داشت: ستاد هماهنگی در دوره قبل شکل گرفت و به ویژه مدیریت مدارس در کشور به خوبی انجام گرفت.

وی عنوان کرد: حوزه های علمیه خواهران و برادران محصول تلاش یک نفر نیست و چه کسانی که مستقیما در ساختار مدیریت قرار می گیرند و چه کسانی که از بیرون به عنوان هادی و مرشد قرار دارند در این حرکت نقش های پررنگی دارند از جمله مراجع معظم تقلید و رهبر معظم انقلاب.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: شورای عالی حوزه، شورای سیاستگذاری حوزه خواهران و افراد ستادی و فعالان استانی و شهرستانی نیز در این امر دخیل هستند و به هیچ وجه در دوره جدید هم نخواهیم گذاشت که این هماهنگی آسیب ببیند.

وی با بیان این که سیاست های موجود در حوزه های خواهران تبدیل به برنامه خواهد شد، ابراز داشت: البته رأی و نظر اصلی با شورای سیاستگذاری خواهد بود و به نظر می رسد که آن چیزی که برای مدیریت پویا و شاداب بیان شده کافی است و در مرحله دوم یا سیاستی که سعی خواهد شد که اجرا شود کار را باید به صورت قاعده مند اداره شود.

مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: همه باید در خدمت مدیران مدارس و اساتیدی باشیم که به صورت مستقیم با طلبه در ارتباط هستند، مشکلات او را در حین اجرا برطرف کنیم، اختیاراتی را به او واگذار کنیم و به میزانی که لازم است بار او را به دوش بکشیم و به همین جهت توزیع مسؤولیت ها از پایین به عنوان راهبرد اصلی مدیریت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از بی انگیزگی ها و ناهماهنگی هایی که وجود دارد فاصله خواهیم گرفت، اعتقاد به استقلال حوزه از جمله مسائل اصلی مدنظر ما است ولی مهمترین استقلال، مستقل شدن در حوزه آموزش، پژوهش و مسائلی است که رسالت صنفی طلاب را رقم می زند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که باید طوری کار کنیم که رنگ و بوی حوزوی خود را از دست ندهیم، ابراز داشت: نباید طلبه ما چشم به استخدام داشته باشد و تصور کند زمانی کار او راه می افتد که در فلان دستگاه مشغول فعالیت شده باشد و به همین جهت باید ساختار حوزه باید به گونه ای باشد که اصل طلبگی برای او مایه افتخار باشد.

وی اضافه کرد: مسأله دیگر واسپاری مسؤولیت به خواهران است، یعنی مطابق روایات کار خانم ها را به خودشان بسپاریم، بنابراین باید با درک همین نکته کار کنیم که بعد از خروج ما از حوزه بخش بیشتری از مناصب را به خود خواهران واگذار کنیم تا روزی که احساس کنیم حوزه علمیه می تواند مجموعه آموزشی پژوهشی متکی به خواهران و توانایی های آنها بشود.

مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: بی تردید اگر حوزه از انقلاب فاصله بگیرد بسیاری از رسالت های خود را به حاشیه می برد و مأمنی برای کسانی می شود که بدخواه این ملت و نظام هستند، از این رو همه باید زیر سایه رهبر معظم انقلاب قرار بگیریم و رهنمودهای ایشان را مورد تأکید قرار بدهیم.

وی با تأکید بر این که حوزه علمیه نباید باشگاه هیچ جریان سیاسی باشد، خاطرنشان کرد: این دون شأن حوزه های علمیه است که برای جریانات سیاسی بازیچه ای بشود؛ بنده معتقدم تصمیم گیران بر پایه تصمیم سازی هایی که در بدنه اتفاق می افتد می توانند موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار کرد: ما در این مسیر به همکاری و مساعدت همه دلسوزان و مشفقان نیاز داریم و امیدواریم به یاری دوستان عزیزی که در مجموعه مدیریت حوزه های علمیه خواهران بتوانیم این مجموعه را در راستای مأموریت های تعیین شده، مدیریت کنیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات